KontaktB2B

Łożyska walcowe jednorzędowe

Łożyska walcowe jednorzędowe

Dzięki maksymalnej powierzchni styku elementów tocznych z bieżniami łożyska te znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest duża odporność na obciążenia w kierunku promieniowym. W zależności od rodzaju konstrukcji mogą przenosić obciążenia osiowe i złożone tylko w niewielkim stopniu lub nie mogą wcale.

Mają rozłączną konstrukcję i, zależnie od rodzaju wykonania, pierścień wewnętrzny lub zewnętrzny może być montowany osobno, co znacząco ułatwia montaż, szczególnie gdy obydwa pierścienie są ciasno pasowane. Większość konstrukcji pozwala także na przemieszczenie osiowe wału podczas pracy.

Łożyska walcowe jednorzędowe są wyjątkowe nieodporne na ugięcia wału i jego niewspółosiowość.

Rodzaje łożysk walcowych jednorzędowych:

  • Łożyska walcowe jednorzędowe typu N mają dwa obrzeża na pierścieniu wewnętrznym. Pierścień zewnętrzny nie ma obrzeży, co umożliwia przemieszczenie osiowe wału względem oprawy1 w obu kierunkach. Nie mogą przenosić obciążeń osiowych.
  • Łożyska walcowe jednorzędowe typu NJ mają dwa obrzeża na pierścieniu zewnętrznym. Pierścień wewnętrzny ma jedno obrzeże, co umożliwia przemieszczenie osiowe wału względem oprawy1 w jednym kierunku. Mogą przenosić niewielkie obciążenia osiowe w jednym kierunku.
  • Łożyska walcowe jednorzędowe typu NU mają dwa obrzeża na pierścieniu zewnętrznym. Pierścień wewnętrzny nie ma obrzeży, co umożliwia przemieszczenie osiowe wału względem oprawy1 w obu kierunkach. Nie mogą przenosić obciążeń osiowych.
  • Łożyska walcowe jednorzędowe typu NUP mają dwa obrzeża na pierścieniu zewnętrznym. Pierścień wewnętrzny ma jedno obrzeże oraz dodatkowy pierścień boczny. Oznacza to, że łożyska tego typu mogą być stosowane do osiowego ustalenia położenia wału w obu kierunkach. Mogą przenosić niewielkie obciążenia osiowe w obu kierunkach.
  • Łożyska walcowe jednorzędowe typu NJ + pierścień kątowy HJ stosowany w celu obustronnego ustalenia w kierunku osiowym łożysk NJ. Konfiguracja ta pozwala również przenosić niewielkie obciążenia osiowe w obu kierunkach.

1 Na przykład przez zmianę długości wału wskutek rozszerzalności cieplnej.

ODMIANY KONSTRUKCYJNE

Przydatność ze względu na*:

Obciążenia promieniowedobra
Obciążenia osiowedostateczna /w jednym kierunku/
Obciążenia złożonedostateczna /w jednym kierunku/
Wysokie prędkości obrotowedobra
Niskie tarciedobra
Wysoką sztywnośćdobra
Cichobieżnośćdobra
Kompensację niewspółosiowościniska przydatność
Tabela przedstawia wartości dla łożysk typu NJ
Obciążenia promieniowe
Obciążenia osiowe
Obciążenia złożone
Wysokie prędkości obrotowe
Niskie tarcie
Wysoką sztywność
Cichobieżność
Kompensację niewspółosiowości

Opcje dodatkowe

  • powiększony lub pomniejszony luz
  • koszyk mosiężny
  • koszyk z tworzywa sztucznego
  • specjalne wykonanie do maźnic kolejowych
  • specjalne wykonanie do silników trakcyjnych
  • izolowany elektrycznie pierścień wewnętrzny
  • izolowany elektrycznie pierścień zewnętrzny

PORÓWNANIE WYBRANYCH OZNACZEŃ

  NKESKFFAG/INANSK
ZOPTYMALIZOWANA KONSTRUKCJA WEWNĘTRZNA E EC E E
KOSZYK Z TWORZYWA SZTUCZNEGO TVP3 P TVP2 T
KOSZYK MOSIĘŻNY PROWADZONY NA ELEMENTACH TOCZNYCH M6 M M1 M
KOSZYK MOSIĘŻNY PROWADZONY NA PIERŚCIENIU ZEWNĘTRZNYM MA6 MA M1A MA

Aby uzyskać szczegółowe informacje, pobierz katalog łożysk NKE lub skontaktuj się z naszymi handlowcami.

nke_katalog

NKE-Katalog łożysk 
tocznych [EN/DE]

nke_crb

NKE - CRB



MA6
MA
M1A
MA


Realizacja Margomedia Sp. z o.o.

Strona www.nipol.pl wykorzystuje pliki cookies, czyli tzw "ciasteczka". W przypadku braku akceptacji korzystania z plików cookies prosimy o opuszczenie strony.